Paweł Piątkowski dyrektorem pionu operacyjnego w PHH

Paweł Piątkowski, ostatnio dyrektor operacyjny kompleksu Aqua Resort by Bel Mare w Międzyzdrojach, a wcześniej m.in. dyrektor operacyjny sieci Puro Hotels, objął nowo stworzone w strukturach Polskiego Holdingu Hotelowego stanowisko dyrektora pionu operacyjnego. Posiada ponad 25-letnie w branży hotelarskiej. Karierę zaczynał w recepcji Mercure Warszawa Fryderyk Chopin – pierwszego w Polsce hotelu pod marką Mercure. W 2002 r. trafił do otwieranego hotelu Hyatt Regency (obecny Regent zarządzany przez PHH) jako front office manager, a w 2006 r. przeszedł do Intercontinentala Warszawa jako dyrektor ds. hotelowych. W 2007 r. wrócił do Mercure Fryderyk Chopin jako acting general manager, którą funkcję pełnił aż do zamknięcia hotelu w 2012 r. po czym został operational managerem należącego do Orbisu hotelu Holiday Inn w Warszawie przechodzącego pod markę Mercure. W 2013 r. został dyrektorem generalnym Novotelu Poznań Malta, a w 2014 r. powrócił do Mercure Warszawa Centrum. W 2017 r. zmienił Orbis na Puro Hotels, obejmując nowo stworzone stanowisko director of operations całej sieci. W listopadzie ub.r. został dyrektorem operacyjnym kompleksu Aqua Resort w Międzyzdrojach.

– Dołączenie Pawła Piątkowskiego do zespołu PHH to istotne wzmocnienie dla naszej firmy. Jego doświadczenie i wiedza będą cennym wsparciem w jej dalszym rozwoju. Jesteśmy przekonani, że kompetencje Pawła przyczynią się do optymalizacji procesów operacyjnych i podnoszenia standardów w naszych obiektach – powiedział Rafał Kincer, prezes zarządu Grupy Kapitałowej PHH.


Mariusz Kaczmarski dyrektorem generalnym 5-gwiazdkowego Platium Palace Wrocław

Mariusz Kaczmarski został dyrektorem generalnym 5-gwiazdkowego hotelu Platium Palace we Wrocławiu. Z hotelarstwem związany jest od blisko 20 lat. Zaczynał w Irlandii, gdzie pracował m.in. w The Knighsbrook Hotel Spa and Golf Resort i Glenroyal Hotel & Leisure Club. W 2009 r. wrócił do Polski i związał się z siecią Qubus Hotel, najpierw jako zastępca dyrektora hotelu w Gorzowie Wielkopolskim, a następnie dyrektor hotelu w Głogowie. W 2015 r. trafił do nowo powstającej sieci Q Hotels. Jako dyrektor Q Hotel Plus Kraków odpowiadał za wprowadzenie go na rynek, a następnie przeszedł do Q Hotelu Plus Wrocław. W 2017 r. został dyrektorem generalnym 5-gwiazdkowego Hotelu Spa Dr Irena Eris w Polanicy-Zdroju i jego prezesem. W 2022 r. przeszedł do sieci Górskie Resorty, zostając dyrektorem regionalnym Green Mountain Hotel i Five Season w Karpaczu oraz Osady Śnieżka w Łomnicy pod Karpaczem, a w latach 2023-2024 był dyrektorem operacyjnym na Polskę centralną w Grupie Dobry Hotel z hotelami w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu. Butikowy Platinum Palace z 45 pokojami otwarty został w 2010 r. w pałacowych wnętrzach rezydencji rodziny Schoellerów z początku XX wieku. Po wojnie mieściła się tam Akademia Muzyczna. Hotel dysponuje czterema salami konferencyjnymi od 30 do 70 osób, restauracją, barem Insomia, cukiernią i strefą spa & wellness w dobudowanej części. Mariusz Kaczmarski zastąpił w Platinum Palace Michała Zbąskiego, który zarządzał hotelem od 2020 r.


Sieć Puro Hotels zatrudniła managerów sprzedaży do rozwoju na rynkach zagranicznych

W związku z międzynarodową ekspansją sieci Puro Hotels, która w 2026 r. planuje otworzyć hotel w Budapeszcie, a następnie w Pradze, do centralnego działu sprzedaży dołączyli: z Polonia Palace Hotel w Warszawie, Krzysztof Majszczyk jako international sales manager, a z sieci Likus Hotele & Restauracje, Lidia Kuba-Mikoś jako key account manager. Krzysztof Majszczyk karierę hotelarską zaczynał blisko 20 lat temu w dziale gastronomii Polonia Palace, gdzie był zastępcą managera baru i restauracji, a od 2013 r. key account managerem. W 2018 r. przeszedł do otwieranego Moxy Warszawa na Pradze jako dyrektor sprzedaży i marketingu, gdzie pracował do końca 2020 r. Dwa lata spędził poza branża hotelarską, a w połowie 2023 r. wrócił do Polonia Palace Hotel jako senior account manager. W Puro Hotels będzie odpowiedzialny za pozyskiwanie międzynarodowych klientów dla hoteli Budapeszcie i Pradze oraz kolejnych planowanych hoteli w Europie. Lidia Kuba-Mikoś zaczynała w 2008 r. w dziale sprzedaży Qubus Hotel Łódź. W 2012 r. przeszła do Medical Spa Hotel Lawendowe Termy w Uniejowie na stanowisko sales & marketing managera, a po roku wróciła do Łodzi, gdzie w sieci Vienna House została senior regional sales managerem. W 2021 r. dołączyła do sieci Likus H&R jako sales manager Hotelu Warszawa, a od 2023 r. przygotowywała Grand Hotel Łódź, do otwarcia i wdrożenia strategii sprzedażowej. W Puro Hotels zajmować się będzie nowymi otwarciami w Pradze i Budapeszcie, jednocześnie wspierając polskie hotele w rozwoju biznesu.


Paweł Gacek executive chefem Grupy Dobry Hotel

Paweł Gacek, od ośmiu lat związany z Grupą Dobry Hotel, objął funkcję jej executive chefa. Do jego zadań należy m.in. nadzorowanie pracy szefów kuchni w hotelach, apartamentach ze śniadaniami i restauracjach grupy, wdrażanie i utrzymywanie wysokich standardów obsługi gości oraz wprowadzanie nowych projektów gastronomicznymi i hotelarskich. Paweł Gacek jest absolwentem szkoły hotelarskiej w Suchej Beskidzkiej. Po ukończeniu nauki przez siedem lat zdobywał doświadczenie we włoskich restauracjach, w tym w restauracji z gwiazdką Michelin. Pracował także na Wyspach Owczych, gdzie szlifował swoje umiejętności w restauracji Koks z dwiema gwiazdkami Michelin. W 2017 r. związał się z grupą Dobry Hotel zaczynając jako senior sous chef w krakowskim Unicus Palace, w 2021 r. awansował na stanowisko head chefa, również sąsiedniego hotelu Unicus, a od 2023 r. był head chefem Wyndham Grand Old Town, w który przekształcił się Unicus Palace. Do Grupy Dobry Hotel należy 25 obiektów, w tym osiem w Krakowie, siedem w Trójmieście, trzy w Warszawie oraz we Wrocławiu, w Poznaniu, a także w regionach turystycznych: Zakopanem, Kołobrzegu, Mikołajkach i Jastarni.


Dwugwiazdkowy szef kuchni wspiera restauracje sieci Dobry Hotel

Grupa Dobry Hotel podpisała umowę z Juanem Luisem Fernándezem, właścicielem i szefem kuchni LÚ Cocina y Alma w hiszpańskim Jerez de la Frontera, zdobywcą dwóch gwiazdek Michelin. Stworzy on nowy koncept i menu restauracji Artesse w hotelu H15 Luxury Palace w Krakowie – wkrótce The Luxury Collection, oraz Wierzbowa 15 w hotelu Altus Palace we Wrocławiu, które też będą miały w swojej nazwie nazwisko Hiszpana. Celem współpracy jest podniesienie wartości gastronomicznej tych luksusowych hoteli i wzmocnienie wizerunku polskiej gastronomii na świecie.

– Dewizą naszej firmy jest ciągły rozwój, poszukiwanie nowych koncepcji oraz wartościowych partnerów, z którymi możemy stworzyć ciekawą propozycję dla naszych gości – mówi Leszek Mięczkowski, właściciel i prezes Grupy Dobry Hotel.

– Zdecydowaliśmy się rozpocząć współpracę z Juanem Luisem Fernándezem, bo wierzymy, że jego talent, pasja, osobista marka i doświadczenie w połączeniu z wiedzą i determinacją zespołu krakowskiej restauracji Artesse i wrocławskiej Wierzbowej 15 uczynią je miejscami szczególnymi na kulinarnej mapie Polski i Europy. Mamy nadzieję, że to partnerstwo i konstruktywna polsko-hiszpańska współpraca zaowocują wyjątkowym kulinarnym konceptem Juan Luis Fernández odwiedził obie restauracje oraz poznał ich zespoły. Rozpoczął także pracę nad nową koncepcją tych miejsc i menu. Szczegóły będą znane na przełomie maja i czerwca.

– Magia, która dzieje się w mojej restauracji, może wydarzyć się również tam, gdzie są prawdziwi pasjonaci i profesjonaliści – mówi Juan Luis Fernández.

– Naszą ideą jest przeniesienie najlepszych praktyk i ciekawych pomysłów do restauracji Artesse i Wierzbowa 15 w Polsce. Aby to zrobić, planujemy najpierw głęboko zanurzyć się w lokalnej kulturze gastronomicznej. W Polsce znajdujemy wyjątkowe i dobrej jakości produkty. Naszym celem jest dogłębne poznanie tych składników i lokalnych producentów, a następnie połączenie tradycyjnych receptur z naszą wizją i kreatywnością. Chodzi o to, aby wziąć polski produkt, lokalny przepis i nadać mu wyjątkowy charakter, który w mojej filozofii kulinarnej nazywam „duende”. Ponadto dla nas kluczowa jest znajomość historii każdej restauracji. Tworząc dania, chcemy więc pochylić się nad historią, kulturą i przede wszystkim lokalnymi produktami. Istnieje interesujące podobieństwo między Polską a Andaluzją i jesteśmy przekonani, że pokażemy je w nowym menu. Juanlu Fernández otworzył LÚ Cocina y Alma w 2017 r. W niecały rok restauracja zdobyła swoją pierwszą gwiazdkę Michelin, a w 2020 r. otrzymała drugą. W restauracji LÚ tworzy swój własny język kulinarny, w którym tradycyjne receptury swojego regionu i wyjątkowe środowisko łączy z francuską techniką. Rezultatem jest kuchnia z „duende,” która reinterpretuje tradycję z innowacyjnej perspektywy, nie tracąc istoty swojej kultury i korzeni. Best Chef Awards przyznał mu 1 nóż w 2024 r., co czyni go jednym z 10 szefów kuchni nagrodzonych w tej kategorii w Hiszpanii i jednym z 276 na świecie.


Nowy dyrektor kompleksu Baltic Plaza i Blue & Green Baltic w Kołobrzegu

W kompleksie hotelowym Baltic Plaza Hotel Medi SPA & FIT wraz z sąsiednim Blue & Green Baltic Hotel Medi SPA & FIT w Kołobrzegu stanowisko dyrektora operacyjnego objął Jan Mierzejewski, który wcześniej pełnił funkcję dyrektora regionalnego w sieci Holiday Park & Resort. Dotychczasowa dyrektor kompleksu, Anna Firlej została dyrektorem nowo powstającego 4-gwiazdkowego hotelu Blue & Green w miejscowości Ogonki na Mazurach, który zaoferuje 54 pokoje. Otwarcie planowane jest w połowie 2025 r. Zmiany kadrowe są częścią długoterminowej strategii rozwoju sieci hoteli Blue & Green, której celem jest umacnianie pozycji marki zarówno nad Bałtykiem, jak i na Mazurach.


AKTUALNOŚCI

PERSONALIA
Ilość artykułów w numerze pisma: 435